Susa Web Tools
گروه های آموزشی

گروه های آموزشی

گروه هاي آموزشي - پايه ي دوم سراوان

بامداد

اين مطلب را يكي از همكاران به نام (ب محمد) ارسال كرده است ،با تشكر از لطف و نظر ايشان .    

هر بامداد آهويي از خواب بر مي خيزد ومي داند كه از تندترين شير باييد تند تر بدود وگرنه كشته خواهد شد .

هر بامدادشيري از خواب بر مي خيزد ومي داند كه از تندترين آهو باييد تند تر بدود وگرنه از گرسنگي خواهد مرد.

فرقي ندارد اهو باشي يا شير،آفتاب كه بر مي آيد آماده دويدن باش.......

+ نوشته شده در  جمعه 1389/08/21ساعت 8:29 بعد از ظهر  توسط ايوبي  | 

منابع کارشناسی ارشد ( علوم تربیتی ۳ )

منابع کارشناسی ارشد ( علوم تربیتی ۳ )

آ.پ پیش دبستانی – آ.پ دبستانی – آ.پ تطبیقی

 

 

ضرایب و موادّ امتحانی:   

                                                  تطبیقی                      دبستانی                     پیش دبستانی

1- آموزش و پرورش تطبیقی                                      ۳                           ۲                                     ۲

2- متون تخصّصی علوم تربیتی(انگلیسی)                          ۳                           ۳                                     ۳   

3- مبانی و اصول آموزش و پرورش                                 ۲                           ۲                                    ۲

4- روشها وفنون تدریس در مقاطع ابتدایی و                        ۳                          ۳                                     ۳

پیش دبستان(روش تدریس علوم تجربی،اجتماعی،       

ریاضی،خواندن،قصّه گویی ونمایش خلاق)

5- آماروروشهای تحقیق در علوم تربیتی                            ۲                           ۲                                    ۲

6- مقدّمات برنامه ریزی آموزشی و درسی                         ۲                           ۲                                    ۲

7- روانشناسی رشد (۱) و (۲)                                        ۲                           ۲                                    ۲

 

 

منابع

 

 آموزش و پرورش تطبیقی :

1- آموزش و پرورش تطبیقی ( آقازاده ) -  انتشارات سمت

۲- آموزش و پرورش تطبيقي (الماسي) - انتشارات رشد

۳- تاریخ آموزش و پرورش ایران ( آقازاده ) - نشر ارسباران

۴- آموزش و پرورش در کشورهای پیشرفته صنعتی (آلمان و انگلیس) (آقازاده) - انتشارات نسل نیکان

 

مبانی و اصول آموزش و پرورش :

1- مبانی و اصول آموزش و پرورش ( شکوهی ) -  انتشارات آستان قدس رضوی

2- اصول و فلسفه تعلیم وتربیت ( شریعتمداری ) -  انتشارات امیر کبیر

3- نگاهی به فلسفه آموزش وپرورش ( نقیب زاده ) -  انتشارات طهوری

4- آشنائی با فلسفه آموزش و پرورش (  نلر ) -  ترجمه فریدون بازرگان - انتشارات سمت

5- فلسفه آموزش و پرورش ( شعاری نژاد ) - انتشارات امیر کبیر

 

 مقدّمات برنامه ریزی آموزشی و درسی :

1- مبانی برنامه ریزی آموزشی ( فیوضات ) - نشر ویرایش

2- فرایند برنامه ریزی آموزشی ( گروه مشاوران یونسکو )- ترجمه فریده مشایخ - انتشارات مدرسه

3- مبانی برنامه ریزی آموزشی : برنامه ریزی درسی مدارس ( الف لوی )- ترجمه فریده مشایخ - انتشارات مدرسه

4- مقدّمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی ( تقی پور ظهیر ) - انتشارات آگاه

5- اصول اساسی برنامه ریزی درسی و آموزشی (رالف تایلر ) - ترجمه تقی پور ظهیر- انتشارات آگاه

6- مقدمات برنامه ريزي آموزشي و درسي (پروند) - نشر شيوه

۷- مباني برنامه ريزي آموزشي (محسن پور) - انتشارات سمت

۸- برنامه ریزی درسی : راهنمای عمل ( حسن ملکی ) - انتشارات مدرس

 

روان شناسی رشد (۱) و (۲) :

1- روان شناسی رشد ، جلد اوّل ( لورای برک ) - ترجمه یحیی سیّد محمّدی - نشر ارسباران

2- روان شناسی رشد ، جلد دوّم ( لورای برک ) - ترجمه یحیی سیّد محمّدی - نشر ارسباران

3- روان شناسی ژنتیک : تحوّل روانی از کودکی تا پیری ( محمود منصور ) - انتشارات سمت

4- روان شناسی رشد ( وندر زندن ) - ترجمه حمزه گنجی - انتشارات بعثت

5- پیشگامان روان شناسی رشد ( ویلیام سی کرین ) - ترجمه فربد فدایی - انتشارات اطّلاعات

6- رشد وشخصیّت کودک ( ماسن ، پاول هنری و همکاران ) - ترجمه مهشید یاسایی - نشر مرکز

7- زمینه روان شناسی هیلگارد ، جلد اوّل ( بخش دوّم ، فصل سه - رشد روانی ) - انتشارات رشد

8- روانشناسي رشد جلد 1 و 2 (جمعي از مؤلفان) - انتشارات سمت

۹- روان شناسی رشد ( شعاری نژاد ) - انتشارات اطّلاعات   

۱۰- روان شناسی رشد : نوجوانی و بزرگسالی ( احدی وجمهری ) - نشر پردیس

1۱- روان شناسی رشد : مفاهیم بنیادی در روان شناسی نوجوانی وجوانی ( احدی و محسنی ) - نشر پردیس

۱۲- روان شناسی رشد : مفاهیم بنیادی در روان شناسی کودک ( احدی و بنی جمالی ) - نشر پردیس

 

 آمار و روشهای تحقیق در علوم تربیتی :

1- احتمالات و آمار کاربردی در روان شناسی و علوم تربیتی ( دلاور ) - انتشارات رشد   آزاد

2- روش های آماری درتعلیم و تربیت ( فخرالسّادات امین ) - انتشارات امیرکبیر

3- مبانی نظری وعملی پژوهش در علوم انسانی واجتماعی ( دلاور ) - انتشارات رشد

4- روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی ( دلاور ) - نشر ویرایش

5- روشها ی تحقیق در علوم تربیتی ( جان بست ) - ترجمه حسن پاشا شریفی و نرگس طالقانی - انتشارات رشد

6- روشهای تحقیق در علوم انسانی و اجتماعی ( بیابانگرد ) - مؤسّسه کتاب مهربان نشر

7 روش تحقیق ( بیابانگرد و اسماعیلی ) - انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور   دولتي

 

روشها وفنون تدریس در مقاطع ابتدایی و پیش دبستان :

1- روان شناسی آموزش خواندن ( کولایی نژاد ) - انتشارات پیام نور

2- مبانی زبان شناسی و کاربرد آن در زبان فارسی ( فصل اوّل - زبان چیست؟ )( نجفی ) - انتشارات نیلوفر

3- ناتوانی های یادگیری ( بخش سوّم ، فصل نه - زبان ) ( فریار و رخشان ) - انتشارات مبنا

4- روش تدریس فارسی ( بهمن زندی ) - انتشارات سمت

5- روش آموختن حساب و هندسه ( شکوهی ) - چاپخانه پیروز

6- روش تدریس علوم اجتماعی در دوره ابتدایی ( ادیب نیا ) - نشر دواوین

7- قصّه گویی و نمایش خلّاق ( دیویی چمبرز ) - ترجمه ثریّا قزل ایاق - مرکز نشر دانشگاهی

8- قصّه گویی و نمایش خلّاق ( جزوه های کلاسی دکتر مجیب ، دانشگاه علّامه طباطبایی )

9- ادبیّات کودکان ونوجوانان : ویژگیها و جنبه ها ( بنفشه حجازی ) - انتشارات روشنگران و مطالعات زنان

10- روش تدریس علوم تجربی ( جزوه های به چاپ نرسیده دکتر ادیب نیا (سه جزوه)، دانشگاه علّامه طباطبایی )

11- روشها و فنون در آموزش علوم ( کارشناسان یونسکو ) - انتشارات مدرسه

12- كليات روشها و فنون تدريس (حسن شعباني)

  

 متون تخصّصی علوم تربیتی ( انگلیسی ) :

1- متون تخصّصی پیش دبستانی و دبستانی : رشته علوم تربیتی ( مریم داداش زاده ) - انتشارات پیام نور

2- متون تخصّصی پیش دبستانی و دبستانی ( کوشا ) - انتشارات سمت

3- انگلیسی برای دانشجویان رشته علوم اجتماعی1: جامعه شناسی - روان شناسی ( مشفقی ) - انتشارات سمت

 منع:http://alinababa.blogfa.com/cat-4.aspx

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/18ساعت 2:46 بعد از ظهر  توسط ايوبي  | 

مژده منابع كارشناس ارشد مژده

منابع ارشد

پست بعدي جهت رفاه حال همكاران منابع كارشناسي ارشد سال تحصيلي89 -- 90خواهد بود .

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/11ساعت 5:53 بعد از ظهر  توسط ايوبي  | 

برگ پیشرفت دانش آموز

نمون برگ پیشرفت:

ارزش و اعتبار پوشه کار به سنجش صحیح و علمی آن  توسط معلم بستگی دارد که معلم باید با اتخاذ شیوه مناسب ضمن ایجاد شرایط خود ارزیابی برای دانش آموزان و ارزیابی والدین و همچنین با انجام ارزیابی های مرحله ای که از روش تحلیلی و مبتنی بر ملاک ها و نشانگرهای روشن استفاده می کند، به ارزیابی کلی از پوشه  با بهره گیری از تمام مراحل قبلی اقدام نماید.

نمون برگ پیشرفت دانش آموز

برگ پيشرفت دانش آموز

نام ونام خانوادگي:                    پايه:       سال تحصيلي:

نام درس

توضيحات

قرآن

 

بخ وبن

 

رياضي

 

علوم

 

هنر

 

استعداد وتوانمندي ويژه دانش آموز:

نام ونام خانوادگي معلم:

امضا وتاريخ

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/11ساعت 5:30 بعد از ظهر  توسط ايوبي  | 

برگ ارزيابي والدين:

نمونه برگ ارزيابي والدين:

نمون برگ ارزیابی والدین از آنجا که ارتباط نزديك، مداوم و مستمر دانش آموز با والدين فرصتی مغتنم به شمار می رود ؛  لذا لازم است  زمینه ای برای هماهنگي و همكاري آگاهانه  بين  دانش آموز ومعلم والدين  فراهم گردد.پوشه کار یکی از این زمینه هاست که به والدين امكان مي دهد تا از روند آموزش و یادگیری فرزندشان مطلع شوند  و نقش مثبت، سازنده  و فعالي در هدايت تحصيلي او داشته باشند.

نمونه برگ ارزيابي والدين ازپوشه كار:

برگ ارزيابي والدين از پوشه كار

نام ونام خانوادگي دانش آموز:

فصل:

بهترين نمونه ي كارهاي فرزندم:

 

درس ها وزمينه هايي كه در آنها پيشرفت داشته است:

 

درس ها وزمينه هايي كه درآنها به تلاش بيشتر نياز دارد:

 

توصيه ها:

نام ونام خانوادگي ولي دانش آموز:

امضا وتاريخ

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/11ساعت 8:57 قبل از ظهر  توسط ايوبي  | 

نمونه برگ ارزيابي معلم

نمونه برگ ارزيابي معلم:
معلم در اين نمونه برگ، نتيجه ارزشيابي هاي ادواري (ماهانه) از روند پيشرفت دانش آموز را درج مي كند.

برگ ارزيابي معلم

نام ونام خانوادگي دانش اموز:

ماه:

مقياس ها

رياضي

ملاك ها

خ -خ

خ

ق-ق

ض

ض-د

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توضيحا ت: خ – خ=خيلي  خوب.خ =خوب .ق- ق=قابل قبول . ض=ضعف دارد . ض-ج=ضعف جدي دارد.

+ نوشته شده در  یکشنبه 1389/08/09ساعت 11:6 بعد از ظهر  توسط ايوبي  | 

برگ خود ارزيابي دانش آموز

محتوا:
 محتوای پوشه کار باید مجموعه ای از نمونه کار های مرتبط ، به هم پیوسته و فرایندی دانش آموز را شامل گردد که  علاوه بر بازده عملكرد يادگيري و ...،نارسايي هاي يادگيري دانش آموز و نحوه ي رفع مشكلات و اصلاحات آنها را نیز نشان دهد.

نمونه برگ خود ارزیابی دانش آموز:
زمانی که دانش آموز به پوشه کار خود مراجعه می نماید و یا نمونه  کارهای خود را در پوشه قرار می دهد، یا با کنترل محتوای پوشه كار، شواهد ضعیف خود را بهبود می بخشد, آگاهانه یا نا آگاهانه به ارزیابی از کار خود می پردازد و خود ارزیابی را ، که مهارت مهمی برای پیشرفت یادگیری است، فرا می گیرد.

برگ خود ارزیابی دانش آموز

 نام ونام خانوادگی :

ماه :

نام درس

وضعیت عملکرد  من در این ماه

تلاش هایی که انجام داده ام

پیشرفت هایی که داشته ام

تلاش هایی که برای بهتر شدن پایه انجام مي  دهم

بخوانیم و بنویسیم

 

 

 

قرآن

 

 

 

ریاضی

 

 

 

علوم

 

 

 

هنر

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  شنبه 1389/08/08ساعت 10:5 بعد از ظهر  توسط ايوبي  | 

نمونه برگ شرح حال

برگ شرح حال:
از آنجا که رويکرد های جديد در علوم تربيتی برای معلم در جريان آموزش، نقش ياری گر ،تسهيل کننده و فراهم آورنده ی فرصت ها را قايل هستند، لذا معلم در انجام و ايفای اين نقش ها به شناخت عميق تر و قابل دسترس تر، و همچنين آگاهی از تفاوت های فردی دانش آموزان نيازمند است. بنابر اين در هر پوشه کار لازم است نمون برگ شرح حال تکميل شده دانش آموز موجود باشد. که توصيه می گردد معلمان گرامی، نمون برگ شرح حال را با حضور والدين و درصورتی که امکان پذير نباشد به اتفاق دانش آموز، در يک نشست صميمی و مناسب تکميل نمايند.

                   نمونه برگ شرح حال

نام ونام خانوادگي:

 

تاريخ تولد:

 

فرزند چندم خانواده:

 

شغل پدر:

 

ميزان تحصيلات پدر:

 

شغل مادر:

 

ميزان تحصيلات مادر:

 

شماره تماس: منزل             موبايل

 

پايه تحصيلي:

 

آيا دانش آموز بيماري يا مشكل خاصي دارد ؟ خير             بلي

توضيح دهيد:

 

+ نوشته شده در  شنبه 1389/08/08ساعت 11:28 قبل از ظهر  توسط ايوبي  | 

فهرست محتوا

فهرست محتوا:
در برگ فهرست محتوا نمونه كارهاي دانش آموز كه جمع اوري مي گردند مشخص ميشود كه از روي چه شاخص هاي جمع گرديده و ارزيابي معلم از آن نمونه چيست و چه بازخوردي به دانش آموز داده شده است. مثلا در درس هنر

                                           عنوان درس: هنر

رديف

  نمونه كار

  تاريخ

  ملاك هاي انتخا ب

  ارزيابي و باز خورد

1

نقاشي

3/8/89

استفاده ازخطوط      

استفاده از رنگ ها       دقت

اين نقاشي نشان مي دهد كه دانش آموزان درمراحل اوليه درك اهميت خطوط در نقاشي قرار دارد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/08/04ساعت 2:56 بعد از ظهر  توسط ايوبي  |